Pieczęcie do rytuałów

W niektórych rytuałach magicznych korzystamy z przedmiotów, które nabierają dla nas szczególnego znaczenia. Stają się narzędziami skupiającymi naszą wolę na określonym celu, pomagają w kierowaniu naszą wewnętrzną mocą, stwarzają nastrój uświęcenia. Do nich mogą zaliczać się pieczęcie woskowe, dostępne w trzech wzorach i kolorach dołączonego w zestawie laku: czerwona Pieczęć Magiczna, fioletowa Wicca i zielona Celtycka.

razem2Woskowe pieczęcie przez wieki używane były jako symbol władzy, błogosławieństwa i autentyczności. Dokument nią zamknięty bez żadnych wątpliwości wskazywał, kto był jego autorem i nienaruszona pieczęć stawała się dowodem, że nie został on przez nikogo odczytany. Sprawiał, że był on prywatny, tajemniczy. Takie też działanie pieczęci woskowych możemy wykorzystać w trakcie własnych rytuałów. Oto, jak w praktyce sprawdzają się pieczęcie i czy świeca z wosku pszczelego może zastąpić lak.

Na stempel pieczęci przed jej użyciem warto nanieść cienką warstwę oleju roślinnego. Dzięki temu wosk nie zastygnie na stemplu, łatwo go będzie oderwać od laku i usunąć z niej ewentualny nadmiar wosku.

Postępujemy następująco:

1. Zapalamy lak (lub topimy jego niewielką ilość, jeśli nasz zakupiony np. w sklepie papierniczym, lak ma postać laski bez knota, uważajmy, by nie doprowadzić go do wrzenia).
2. Zlewamy roztopiony lak w miejscu, w którym chcesz postawić pieczęć.
3. Kiedy stopisz wystarczającą ilość laku, ugaś go, nie warto go marnować .
4. Odczekaj 15-20 sekund i odciśnij w wosku pieczęć. Przed odciśnięciem zanurz stempel w zimnej wodzie i strząchnij jej nadmiar, pieczęć będzie mieć wyraźny kształt.
5.Przytrzymaj stempel przez kilka sekund, dociśnij do papieru. Odsuń go delikatnie i pozwól zastygnąć woskowej pieczęci.

Zdjęcie pierwsze pokazuje dwie pieczęcie wykonane przy użyciu laku. Lak ma gęstą konsystencję, nie rozlewa się przy uważnym zakrapianiu go na papier. Najlepiej robić to trzymając topniejący lak ok. 2-3 cm nad papierem, przy mniejszej wysokości spanie na papier płonąca kropla :) (ale z łatwością można ją delikatnie ugasić przez dmuchnięcie). Po zgaszeniu laku najlepiej dość szybko jest go odsunąć od plamy, gdyż stygnąca kropla utworzy nam ciemniejszą plamkę na naszej pieczęci.

wosk1Na drugim zdjęciu widać pieczęć odciśniętą na wosku ze „zwykłej”, barwionej w całości czerwonej świecy. Wosk taki jest bardzo płynny, rzadki, łatwo rozlewa się i tworzy plamę o dużej powierzchni. Stempel musi być wcześniej zanurzony w zimnej wodzie, inaczej wzór wcale nie byłby widoczny. Pieczęć może łatwo już przy odrywaniu stempla oderwać się od papieru lub pokruszyć. Trzeba uważać, bo taki wosk łatwo brudzi papier i zostawiać może brzydkie plamy.

Praca rytualna wykonywana ze stosowaniem pieczęci sama z siebie wymaga spokoju, dokładności i koncentracji, a więc cech, których w niej potrzebujemy. Wygodny do tego lak nie jest drogi, a na dodatek w sklepach papierniczych możemy go zakupić w kilku kolorach.

1 Gwiazdka (nie podoba mi się)2 Gwiazdki (słabe)3 Gwiazdki (średnie)4 Gwiazdki (całkiem fajne)5 Gwiazdek (super!) (Brak ocen)
Loading...